Arma Verhuur en AGP Business Software

"Op ieder moment weet ik wat de financiële situatie van mijn bedrijf is. Dat is de kracht van een geïntegreerde financiële administratie. In AGP Rent zijn de rechten en procedures volledig afgestemd op de interne afspraken, zodat er bij de levering aan de klant niets mis kan gaan."

Ook op ieder moment een actueel inzicht in uw bedrijf?

Arma Horecaverhuur

Arma Verhuur heeft een meer dan 100-jarige geschiedenis in de verhuurbranche. Begin vorige eeuw verhuurde de overgrootvader van de huidige directeur/eigenaar Marc Sanders marktkramen. De opa van Marc Sanders zette ‘Sanders Verhuur’ voort en breidde het bedrijf verder uit. In 1978 veranderde de vader van Marc Sanders de bedrijfsnaam in Arma Verhuur. In 2005 nam Marc Sanders het stokje over van zijn vader.

Van order naar magazijn Bij Arma werkt men met artikelcomponenten en artikelsamenstellingen, dat wil zeggen dat alle onderdelen van een artikel als component bekend zijn. Wanneer een offerte of contract wordt gemaakt, wordt direct de voorraad gecontroleerd op componentniveau. Door direct inzicht in de voorraad, weet men aan de voorkant al of er voldoende voorraad is of dat er tekorten gaan ontstaan. Deze tekorten moeten aan de voorkant al worden opgelost. De order moet volledig zijn om naar het magazijn te gaan, zodat het magazijn alleen maar de order hoeft te pikken. Door voorraadproblemen vooraf te voorkomen, wordt in het magazijn enorm veel tijd bespaard.
Van magazijn naar klant Als de order in het magazijn binnenkomt, dan wordt middels pickbonnen de order klaargezet. In het magazijn is alles netjes ingericht met locatienummers, zodat de magazijnmedewerkers met de pickbonnen waarop de locatienummers vernoemd staan, snel en eenvoudig de order kunnen klaarzetten. De order wordt gecontroleerd en geteld en met de labelprinter wordt er een etiket op de colli geplakt. Op dit etiket staat voor welke klant de colli is, om welke order het gaat, eventueel welk subcontract en waar de colli afgeleverd moet worden. Voor de chauffeur is dit erg gemakkelijk, omdat hij kan zien waar hij wat moet afleveren bij welke klant.
Terug naar magazijn Wanneer de chauffeur de order gaat ophalen bij de klant, krijgt hij de retouretiketten voor de retourcolli mee. Gingen er 10 colli naar de klant, dan moeten er ook weer 10 colli terugkomen in het magazijn. Eenmaal in het magazijn wordt gewerkt met telbonnen. Hierop staan de goederen die geleverd zijn aan de klant. De aantallen worden in het magazijn zelf geteld en teruggeboekt in AGP Rent. Voor Arma is dit een extra controle om te kijken of alles ook daadwerkelijk is teruggekomen. Op dat moment wordt ook direct zichtbaar of er in de toekomst geen tekorten ontstaan.
Financiële verwerking Op het moment dat de offerte wordt gemaakt, is ook de factuur eigenlijk al gemaakt. Wanneer alles terug is en het contract is afgerond, wordt de factuur automatisch gemaakt en verstuurd. Dit bespaart tijd en de administratie heeft altijd met één druk op de knop inzicht in de contracten. Marc Sanders: “Op ieder moment weet ik wat de financiële situatie van mijn bedrijf is, welke contracten er zijn gefactureerd en welke contracten zijn betaald. Dat is de kracht van een geïntegreerde financiële administratie.”